Warning: Call-time pass-by-reference has been deprecated in /home/atom3/domains/activelife.com.pl/public_html/includes/functions.php on line 332

Warning: Call-time pass-by-reference has been deprecated in /home/atom3/domains/activelife.com.pl/public_html/includes/functions.php on line 332

Warning: Call-time pass-by-reference has been deprecated in /home/atom3/domains/activelife.com.pl/public_html/includes/functions.php on line 587
Ważna funkcja witamin
Proszę czekać...
zamknij

Firmy w kategoriach

Ważna funkcja witamin

Funkcjonowanie naszego organizmu

To, w jaki sposób będzie funkcjonował nasz organizm w dużej mierze zależne jest od nas samych. To my bowiem dostarczamy mu (bądź nie) licznych składników odżywczych, a także witamin, dzięki którym będzie on zdrowy i mocny. Szczególnym zainteresowaniem powinna cieszyć się witamina D. Ma ona bowiem ogromne znaczenie dla naszego ciała. Jej odpowiednia ilość sprawia, że bardzo wzmocnione zostają nasze kości, stawy, ścięgna, a także zęby. Ma ogromne znaczenie również na działanie układu krążeniowego, dzięki czemu jest w stanie zmniejszyć ryzyko wystąpienia wielu poważnych chorób i dolegliwości. Za jej sprawą utrzymywana jest także szczupła sylwetka.

Dbanie o zdrowie a witamina D

Warto więc zadbać o to, aby jej stężenie znajdowało się na prawidłowym poziomie, gdyż jej niedobór bądź nadmiar może doprowadzić o licznych niekorzystnych zmian.Biorąc pod uwagę nadmiar tej witaminy, możemy liczyć się z wystąpieniem naszego organem licznych objawów. Wymienić można w tym miejscu chociażby ogólne osłabienie, które z czasem przerodzi się w anemię, brak apetytu, wymioty, biegunkę, a także bóle głowy oraz gałek ocznych. Z jej nadmiarem nierozerwalnie związane jest gromadzenie się zbyt dużej ilości wapnia, które pojawia się między innymi w okolicach serca i nerek.

Jeżeli natomiast chodzi o niedobór tego składnika, może on doprowadzić do zaburzenia widzenia czy bezsenności. Związany jest również z możliwością wystąpienie osteoporozy bądź rozwoju krzywicy u najmłodszych.

Skąd jednak czerpać tę witaminę? Przede wszystkim jej podstawowym źródłem są promienie słoneczne. Warto także spożywać duże ilości ryb, gdyż to właśnie tam występuje niezwykle często.

Należy również spożywać sporo mleka, jajek, a także żółtego sera. Trzeba oczywiście pamiętać o tym, aby nie przesadzić. Nadmierne narażanie się na wpływ promieni słonecznych może doprowadzić nie tylko do groźnych zmian skórnych, ale także wspomnianych wyżej objawów nadmiaru tego składnika w naszym organizmie. Powinniśmy więc dawkować go z rozwagą, tak aby nie zaszkodzić swojemu zdrowiu.